Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Śląskie popiera budowę A1 z Pyrzowic do Strykowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
21-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie popiera budowę A1 z Pyrzowic do Strykowa
fot. GDDKiA
Na czwartkowej sesji sejmiku województwa śląskiego radni wyrazili poparcie dla budowy autostrady A1 z Pyrzowic do Strykowa. W związku z tą kwestią podjęto uchwałę w sprawie przyjęcia apelu o realizację tej inwestycji. Śląsk chce, by droga była budowana od strony Pyrzowic na północ kraju.

Apel ma zostać przekazany ministrowi transportu. Czytamy w nim, że inwestycja powinna być realizowana od strony Pyrzowic, co w apelu jest uzasadnione troską o dalszy rozwój gospodarczy województwa śląskiego.

„Od 30 listopada autostrada A1 na terenie Polski została włączona w sieć dróg międzynarodowych dzięki połączeniu od granicy państwa w Gorzyczkach z autostradą D1 na terenie Republiki Czeskiej. Tym samym występuje połączenie autostradowe od węzła w Pyrzowicach z południem Europy, co dodatkowo generuje ruch m.in. pojazdów ciężarowych poruszających się przez aglomerację śląską na północ Polski” – czytamy w apelu.

Brak autostrady A1 od węzła w Pyrzowicach w kierunku północnym zmusza kierowców do zjeżdżania na drogę ekspresową S1 do węzła w Podwarpiu, by dalej poruszać się na północ Polski drogą krajową nr 1. To sprawia powstawanie ogromnych trudności w płynnym przemieszczaniu się tranzytem przez województwo śląskie.

„Winno być naturalną konsekwencją, aby budowa autostrady A1 została poprowadzona z Pyrzowic do Strykowa także z uwagi na niezmiernie ważny jej odcinek od węzła Zawodzie do Rząsawy będący od lat oczekiwaną obwodnicą Częstochowy, która w konsekwencji wyprowadzi ciężki ruch tranzytowy z centrum miasta” – argumentują przedstawiciele województwa.

Do tej pory nie uzyskano pozwolenia na budowę, nie ma projektu technicznego, ani dokumentacji, która pozwoliłaby na ogłoszenie przetargu na roboty drogowe. Początkowo A1 z Pyrzowic do Tuszyna miała powstać w ramach formuły partnerstwa publiczno-prywatnego.

 

Konsorcjum Autostrada Południe nie zgromadziło w terminie środków na inwestycję. Zastrzeżenia budził również opracowany projekt, gdzie zamiast trzech pasów na niektórych mostach i wiaduktach przewidziano dwa. Pod koniec stycznia 2010 roku umowa koncesyjna została zerwana.

 

Po zerwaniu umowy Ministerstwo Infrastruktury postanowiło zbudować autostradę w systemie „projektuj i buduj”. Do dziś przez 2,5 roku inwestycja stoi w miejscu.
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze

Drogi i autostrady

Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze

Mikołaj Kobryński 01 października 2024

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 27 września 2024

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze

Drogi i autostrady

Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze

Mikołaj Kobryński 01 października 2024

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 27 września 2024

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5